Yeni yayınlar

Zeynep Hoca İletişim Becerileri

İKNA KAVRAMI

⚡İkna, bir fikrin, bir görüşün, bir konunun benimsenmesi, onaylanmasını sağlamak ya da bu görüş ve düşüncelerden uzaklaştırmak olarak algılanmasıdır.

⚡Başkalarında bir şeyler öğrenme ve ortak çözüme ulaşabilme sürecidir.

⚡Bir kanaati kabul ettirme, bir kanaat uyandırma, inanmasını sağlama, razı etmedir.

⚡Diğer kişi veya kişilerin tutum ve davranışlarını etkileme eylemidir.

❓İkna; inandırma, inanma, inanış, sunuş, kanaat gibi anlamlarla da ifade edilmektedir.

⚡Genellikle İkna kişilerin davranışlarını değiştirmek için bilinçli bir niyet içerisinde gerçekleştirilen mesaj oluşturma sürecidir.

⚡İkna süreci içerisinde kişilerin zorlama, tehdit etme ya da çeşitli maddi olanaklar sağlama yoluyla söz konusu fikirlere uyumasını sağlama gibi bir durum söz konusu değildir.

⚡İknanın amacı kişilerin sahip oldukları düşünceleri, duyguları ve inançları belirli bir yönde değiştirmek ve şekillendirmektir. İknada tutumu değiştirilmek istenen kişiyi zorlamak veya manipule etmek yerine çeşitli akıl yürütme kanıtlama yoluyla inandırmak vardır.

⚡İknanın temelinde Aristotales'in retorik (bir durumda, elde var olan inandırma yollarını kullanıma yetisi) sanatı vardır.

İKNA EDİCİ İLETİŞİM

🔱Alıcının belirli bir nesneye ilişkin tutumlarını değiştirmeyi amaçlayan iletişime denir.

🔱İkna edici iletişim, bilgilendirici bir İletişimin tam tersi bir nitelik taşımaktadır.

🔱İkna edici İletişimi bilgilendirici iletişimden ayıran özellikler

🪨İklim ya da çevre

🪨Yanıt aramak

🪨Amaçlara ulaşmak

İKNA SÜRECİ
〽️İkna buluş, hazırlık ve diyalog evrelerinden oluşan bir öğrenme süreciyle başlar.

〽️İkna sürecinin işleyişinde farklı etki stratejileri kullanılabilir. Bunlar;

〽️Kaynak (ikna edici kisi) alici (ikna edilen kisi) kanal (ikna edilme ortami) mesaj (ikna amacı taşıyan ifadeler) ve durumdalar faktörler (ikna koşulları)

〽️Ikna edici iletişim sürecinde kullanılan aşamalar, iknanin gücünün iletilemsindw ve bireyin davranış ve tavırlarını değiştirilmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu aşamalar şu şekilde ifade edilmektedir.

❓Birinci aşama; sunulan, iletilen ile hedefin ilgisini çekmek

❓İkinci aşama; kişileri uyararak ileriye dikkat edilmesini sağlamak

❓Üçüncü asama; görsel ve işitsel unsurlarla kavramaya çalışma

❓Dördüncü aşama, içeriğin kabuk ya da reddedilmesi

❓Beşinci aşama, yeni bir karar ve tutumun bilinçlenmesi

❓Altıncı aşama, eylem, davranış ya da tepki

〽️İkna sürecinin hedefi tutumlarını değişimdir. Bu nedenle tutumlarını değişmesinde etkili olabilecek 4 faktör vardır. Bunlar;

🪨Kaynak (iknacı)
🪨Mesaj (ikna)
🪨Alıcı (ikna edilen)


KAYNAK FAKTÖRÜ

✅Kaynak olan bireyin biyolojik özellikleri (yaş, cinsiyet, boy, irmik vb.), davranışsal özellikler (yüz ifadesi, el ve vücut hareketleri) psikolojik özellikleri (güç, sosyal statü, dışadönük, içedönük olma) ikna sürecinin baslatılmasında önemli bir rol üstlenmektedir.

✅İkna sürecinde bilginin kim tarafından verildiği veya hangi kaynaktan alındığı, ortaya çıkabilecek tutum değişikliği derecesini etkileyebilecek faktörlerden biridir.

✅Tutum değişmesine etkili olabilcek kaynağa ait özellikler;

🪨Güvenilirlik 

🪨Uzmanlık 

🪨Fiziksel Çekicilik ve Benzerlik

🪨Sevgi ve Beğeni 

🪨Niyet


ALICI FAKTÖRÜ

📌Kaynağın krşısındaki alıcı faktörleri mesajı alan kişinin kişilik özellikleri, ciniyeti, sosyal statusů, zeka, bağlılık gibi mesajın bütünlüğünd etkili olmaktadır.

📌İkna edici mesajlar karşısında alıcının etkileneceği mesaj türleri, vereceği tepkiler, ikna edici iletişime karşı gösterdikleri direnç vb. farklılık göstermektedir.

📌Alıcının ikna edici söylemlerine karşı kabulünün olumlu olumsuz olarak etkilenmesi sahip olduğu tutumun derecesine, bağlanma özelliklerine ve kendilik değerine bağlı olarak değişmektedir.


İkna sürecinin etkili bir şekilde gerçekleşebilmesi için alıcıların aşağıda yer alan kişilik özelliklerine sahip olmaları gerekmektedir. Bunlar:

🪨Otoriterlik

🪨Endişeli Olma

🪨Bağımlı-Bağımsız

🪨İçtel-Dişsal Kontrol

🪨Sosyal Kabul İhtiyacı

🪨Kendine Saygı


MESAJ FAKTÖRÜ
🌟Mesaj alıcının fşzyolojik dürtülerine hitap etmelidir.

🌟Mesaj alıcının eğitim düzeyi, mesleği, cinsiyeti, yaşı, ilgi ve alışkanlıklarına yönelik olmalıdır.

🌟Masaj alıcı tarafından kabul edilmesi için teşvik ve motive edici özellikleri içermektedir.

Alıcı mesaja karşı şu tepkilerde bulunabilir;

🪨İkna edici mesaja karşı çeşiti arguümanlarla yanıt vererek olumsuzlamaya çalışır.

🪨Alıcı kaynak kişiye karşı küçümseyici ve alaycı bir tavır takınır.

🪨Alıcı kaynağa inanmadığını söyleyerek ya da belli ederek mesaj kabul etmez.

🪨Alıcı mesajı kabul etmesine rağmen, mesajın gerçek amacından sapmasını sağlayarak kaynağın mesajını istemediğini gösterir.


İKNA Edici Mesajların Oluşturulması

🌞İkna edici bir mesaj yapılandırılırken konuşmacı argümanları nereye yerleştireceğine ve nasıl bir yöntem kullanacağına karar vermelidir.

🌞Konuşmacının argümanların kullanırken iki seçeneği vardır. Bunlardan birincisi açıkladığı ya da belirttiği fikri destekleyen bir argüman kullanmak daha sonra bu argümanı güçlendirmek, ikincisi iki yönlü argüman kullanmaktır.

TOULMİN İKNA SÜRECİ MODELİ


Bilgi ---------  Yol açar------------>İstek/Talep/İddea
               Gerekçe                   İtiraz 
      
              Destek


İKNA EDİCİ MESAJIN BAŞARISINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER:

💫Mesajın canlılığı

💫Korku çekiciliği

💫Argüman kalitesi




İKNA EDİCİ MESAJIN SUNUMU

☘️Mesajın tek ve iki yönlü sunumu

☘️Mesajın duygusal ve rasyonel sunumu



☘️♥️☘️♥️☘️♥️☘️♥️☘️♥️☘️♥️☘️♥️☘️
İÇ İLETİŞİM KAVRAMI VE İÇ İLETİŞİM SÜRECİ

💛Kişilerarası iletişim süreci, kişinin kendisiyle kurduğu içsel iletişimi ve buna bağlı olarak anlamlar oluşturduğu anlamlara göre şekillenmektedir.

💛İçsel iletişim, kişinin kendiyle olan kendi yaşam deneyimleri ve sosyal çevrenin etkileri ile şekillenen bir iletişim biçimidir

Kişinin kendi özü farklı bileşenlere sahiptir. Bu bileşenler şu şekildedir:

🪨Entelektüel Öz

🪨Duygusal Öz

🪨Fiziksel Öz


KİŞİNİN İÇSEL İLETİŞİM SÜRECİ ÖĞELERİ

📍İçsel uyaran

📍Dışsal uyaran

📍Alma/Kabul Etme

📍Süreç- Bilişsel Süreç-Duygusal Süreç-Psikolojik Süreç

📍Gönderme/İletme

📍Geri Bildirim

📍Engeller



KENDİNİ TANIMA BOYUTLARI

🧭Kendini Kavrama

🧭Kendinin Farkına Varma/Oz Farkındalık

🧭Kendine Güven/Saygı

🧭Kendini Açma-Öz Anlatım

 

KENDİNİ KAVRAMA

💧Kişinin kendisi hakkında hissettikleri ve düşünceleridir.

💧Kişinin kendini kavraması 4 kaynak aracılığıyla gelişmektedir. Bunlar:

🪨Kişinin diğerleri tarafından açığa çıkarılan imajı

🪨Kendisi ve diğerleri arasında yaptığı karşılaştırmalar

🪨Kültür yoluyla öğrendikleri

🪨Kendi düşünce ve davranışlarını değerlendirmesi ve yorumlaması


KENDİNİN FARKINA VARMA/OZ FARKINDALIK

☄️Öz farkındalık kişinin kendisi hakkında ne derece bilgi sahibi olduğunu gösterir. Kişi neyi neden yaptığı hakkında kendisini anlayabiliyorsa kendisinin farkındadır. Kişinin kendinin farkına varmasında ya da kendine yönelik bir farkındalık geliştirmesinde Johari pencerisi bir bakış sağlamaktadır.

KENDİNE GÜVEN/SAYGI

🔥<<Sen kendinden ne kadar çok hoşlanıyorsun? Değerli birisi miyim? Nasıl yeteneklerim var? gibi sorular kişinin kendine olan güvenini ortaya koymak için sorulur.

🔥Yüksek düzeyde güven duygusuna sahip olan kişiler sözlü ve sözsüz ifadelerinde bunu ortaya koyarlar. Kendi düşüncelerini net bir şekilde ifade eder, göz temasını kendinden emin bir şekilde kurabilirler. Kişinin yaşarıda başarılı olabilmesi için kendine güven temel bir yönlendirme özelliğine sahiptir.



KENDİNİ AÇMA-ÖZ ANLATIM

■ Kişinin kendi hakkındaki bilgileri diğer kişilerle paylaşmak amacıyla iletişim kurmasını ifade eder. Kendini açma;

■ Bir iletişim becerisidir.

■ Bir bilgidir.

■ Kişinin kendisi hakkında bir bilgidir.





KENDİNİ AÇMANIN OLUMLUVE OLUMSUZ ÖZELLİKLERİ

Olumlu Özellikleri

➕Kendini bilme

➕Kişi kendisi hakkında yeni bir bakış açısı kazanır.

➕Kendi davranışlarını daha iyi anlar Kendini daha bilinçli değerlendirir.

➕Kendini kabul eder.

➕Etkili ilişkiler iletişim

➕Karşılıkı anlayış gelişir.

➕Yakın ilişkilerin daha uzun süreli ve doyumlu olmasını sağlar. Anlamlı ilişkiler geliştirir.

➕Psikolojik sağlık Kişilerin yalnızlıktan ve sessizlikten kurtarır

➕Psikolojik travmaların etkisini azaltır.

➕Kişilerin yaşamdan zevk almasını sağlar.

➖Olumsuz Özellikleri

➖Kişisel riskler

➖Kendini açan kişinin duygu ve düşünceleri en yakınları tarafından ka bul edilmeyebilir. Kişi yakın çevresinden onay almayabilir.

➖İlişkisel riskler Kişiler arasında bilgiler sansürlenmeden paylaşıldığı için güven azalabilir. Karşılıklı fedakarlık azalabilir. Romantik ilişkilerdeki gizemlilik azalabilir.

➖Profesyonel riskler

➖Kişilerin politik ya da dini görüşlerini
açıklaması problemlere yol açabilir.

➖Iş ortamunda kişinin endişeler yaşamasına neden olabilir.

➖Sağlık problemleri gibi önemli konuları çok kişinin öğrenmesi nedeni ile ilişkiler


Kişilerin özel bilgilerini paylaşma eğilimleri şu koşullar altında artmaktadır.

⚡Birisiyle özel bir konuşma yaparken karşıdaki kişinin de benzer sorunlar olduğunu öğrendiğinde,

⚡Kişi kendisi açıklamasa da o bilginin eninde sonunda ortaya çıkacağını düşündüğü durumlarda

⚡Belirli özel bilgilerin açıklanması gerektiğinde ya da çok acil bir durum ortaya çıktığında

⚡Özel bilgilerin açıklanması durumunda aile üyeleri tarafından anlayışla karşılanacağının düşünülmesi durumunda

⚡Sohbetin konusunu oluşturan özel bilgilerin paylaşılması doğal ve normal bir şey gibi göründüğünde


Grubun Oluşumu Sırasında İzlenen Yöntemler ve Grup içinde Meydana Gelen İletişim Aşamaları

〽️Grup İçindeki İletişim Ağları

〽️Grup içindeki İletişim İklimi

〽️Grup Etkileşimde Analiz ve Değerlendirme Yöntemleri

〽️Grup Üyeleri Arasındaki İletişimi Geliştirme Yolları

〽️Grup İçerisinde Kişiler Arası İlişkileri Geliştirmek için Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar

Grup içinde etkili bir ortamın oluşması için;

✅Bir takım problemlere çözüm bulmak

✅Belirli çalışmaları gerçekleştirmek

✅Kişisel olmaktan daha fazla sonucun kolay bir şekilde ortaya konulmasını sağlamak

Grubun oluşumu sırasında izlenen yöntemler ve grup içinde meydana gelen iletişim aşamaları

                       🪨Yönlendirme
                                 ⬇️
                      🪨Rol paylaşımı
                                 ⬇️
                      🪨Yapılanma

GRUP İÇİNDEKİ İLETİŞİM AĞLARI

☘️Grup içindeki iletişim modelleri Leavit tarafından gerçekleştirilen araştırmalar sonucunda ortaya konulmuştur.

☘️Grup iletişimi bilgilerinin paylaşımının dolaylı ya da doğrudan olmasına göre fonksiyonel ya da fonksiyonel olmadığı belirlenebilir.

GRUP İÇİNDEKİ İLETİŞİM AĞLARI
🌼Merkezi iletişim ağı 
🌼Daire İletişim ağı
🌼Zincir İletişim ağı
🌼Tekerlek İletişim ağı 
🌼Y İletişim ağı 
🌼Tüm kanallar İletişim ağı


📑Bir grubun başarılı olabilmesi için o grubun üyeleri arasındaki etkileşime bağlıdır.

📑İletişim ağlarının işleyişi grubun üye sayısına bağlı farklılık gösterir. Küçük gruplarda iletişim ağları serbest bir akışı ve sık iletişime olanak vermektedir. Bu durumda kişiler arasındaki iletişim rahat bir biçimde gerçekleşmektedir. Büyük gruplarda ise kişi sayısının fazla olması iletişim ağlarının da daha karmaşık özellikler göstermesine neden olmaktadır. Büyük gruplarda etkileşimin daha sınırlı olduğu ve daha çok resmi kanallara bağlı olarak işlediği görülür.


GRUP İÇİNDEKİ İLETİŞİM İKLİMİ

😎Her grup kendi hedeflerini, kendi yapısını ve iletişim modellerini, kendi kurallarını ve kendi iklimini belirler.

😎Grupla ilgili alınan kararlarda ve sonuçlarda her katılımcının bir payı bulunmaktadır.

Grup içerisindeki iletişim iklimini etkileyen çeşitli dinamikler bulunmaktadır. Bunlar;

👀Uyma

👀Sosyal Etki

👀Bağlılık

👀İşbirliği ve Rekabet

👀Destekleyicilik ve Savunmacılık

👀Liderlik


UYMA
📍Uyma genellikle grubun çoğunluğunun kabul ettiği ve benimsediği değerleri kişinin de kabul etmesidir.

SOSYAL ETKİ
📍Grup içindeki üyelerin grup normları doğrultusunda davranış göstermesi sosyal etkinin varlığını ortaya koymaktadır. Grup özellikle gruba yeni katılan üyeler üzerinde uyma davranışı göstermeleri ve grup normlarından sapmamaları için baskı yaratır. Gruptaki uyma davranışı yönündeki baskılar üyelerin birbirlerine olan bağlılıklarını güçlendirmeketedir.

BAĞLILIK
📍Grubun amaçlarına ulaşmasında etkili sonuçlar elde edilmesi isteniyorsa grup içindeki etkileşimin duygusal bir bağlılık içermesi gerekir.

📍Duygusal bağlılığın olması grup içindeki etkileşimi arttır.

📍Bağlılık, üyelerin grupta kalabilmeleri için güç birliği yapmalarıdır.

DESTEKLEYİCİLİK VE SAVUNMACILIK
📍Kişiler genellikle diğer kişilerin görüşlerine saldırdığını düşündüklerinde savunmaya geçerler. Savunmacı davranış kişilerin enerjilerinin büyük bir miktarını harcamasına neden olmaktadır.

SAVUNMACIVE DESTEKLEYİCİ İKLİMİN DAVRANIŞ ÖZELLİKLERİ

🔥Savunmacı İklim

🔥Değerlendirme

🔥Kontrol etme Stratejik olma

🔥Kayıtizlik

🔥Üstünlük görme

🔥Kesinik

Destekleyici İklim

🤖 Tanımlama 

🤖Probleme yönelme

🤖Kendiliğindenlik

🤖 Empati kurma 

🤖Eşitlik gösterme

🤖Esneklik 

LİDERLİK
📍Lider, grubun amacını belirleyen grup içerisinde iletişimi sağlayan, örgütleyici ve düzenleyici tedbir alan kişidir.

📍Grubu belirlenen hedefler yönünde harekete geçirme yeteneğine ise liderlik denilir.

📍Liderlik kavramına yönelik yapılan çalışmalar sonucunda liderlik biçimlerine ilişkin çeşitli yaklaşımlar geliştirilmiştir.

📍Bu yaklaşımlarda liderin sahip olduğu özelliklere, liderin davranışlarına, durum ve koşullara odaklanıldığı görülmektedir. Bunlar:

❓Örgütsel Yaklaşım

❓Davranışçı Yaklaşım

❓Durumdalar Liderlik Yaklaşımı

❓Dönüşümsel Liderlik Yaklaşımı


📍Lider, grup içindeki tutm ve davranışların sergilenmesinde ilişkilerin düzenlenmesi ve geliştirilmesinde dengeleri koruma eşgüdümü sağlama rolünü üstlenir. Liderin gruba ya da ilişkilere yönelik bu eğilimi grubun olumlu ya da olumsuz olarak etkilenmesini belirlemektedir.

📍Grup iletişiminde grup liderinin görevleri şu şekilde ifade edilebilir.

GRUP İLETİŞİMİNDE GRUP LİDERİNİN GÖREVLERİ

💙Grup Eskileşimini Sağlamak

💙Etkili Betişimin Süruidiliğini Sağlamak

💙Grup Üyelerini Istenek

💙Üyelerin Duyun Ekle Etmesini Sağlamak

💙Değerlendirme ve Gelişmeye Teşvik Etmak

GRUP ÜYELERİNİN ÖZELLİKLERİ

💛Baskın ve itaatkar

💛Cana yakın ve soğuk

💛Otoriteyi kabul eden ve etmeyen

GRUP ETKİLEŞİMİNDE ANALİZ VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

✨İlişkili Modeli Analizi (Bağlantı-İlgi-Yakınlık Bozulma- Çözülme)

✨Etkileşim Süreci Analizi

✨Etkileşim Diyagramları

✨Değerlendirme Ölçekleri

✨Verimlilik ve Doyum İndeksi

GRUP ÜYELERİ ARASINDAKİ İLETİŞİMİ GELİŞTİRME YOLLARI

🌠Açık ve destekleyici bir ortam teşvik edilmeli

🌠İşbirlikçi bir iklim yaratılması

🌠İhtiyaç duyulan liderlik ve üyelik rolleri yerine getirilmeli

🌠Sürekli gelişim teşvik edilmeli


Grup içerisinde kişiler arası ilişkileri geliştirmek için dikkat edilmesi gereken kurallar

🪐Tüm Üyelerin duygusal güvenirliğini sağlamak

🪐Kendini açmaya göze almak

🪐Streotip ve yarglamandan kaçınmak

🪐Açıklamak

🪐Sözsüz iletişim kodlarma farkındalığı arttırmak

🪐Kişilige uygun roller vermek 


EMPATİ KAVRAMI

Almanca
🐦Bir başkasının yerine geçebilme

İngilizce 
 🐦Başkasının ayakkabısını giyebilme

Türkçe
🐦Eşduyum


Yapılan tum tanımlamalar dikkate alındığında empati kavramının tanımlanmasında belirleyici faktörler şu şekilde ifade edilebilir:

🧚🏼‍♂️Hayal edilerek duyulan deneyim

🧚🏼‍♂️Diğer kişi tarafından hissedilen duyguların yankılanması

🧚🏼‍♂️Diğer kişinin iç dünyasının objektif olarak deneyimlenmesi

🧚🏼‍♂️Anlayış oluşturma yeteneğine sahip olma

🧚🏼‍♂️Diğer kişinin bakış açısını anlayabilme yeteneği

🧚🏼‍♂️Karşılıklı işbirliği

🧚🏼‍♂️İletişim süreci

🧚🏼‍♂️Diğer kişinin deneyimlerini ifade edebilme

🧚🏼‍♂️Diğer kişinin deneyimlerine ilişkin bir anlayış geliştirme

Empati ile Sempati Kavramları Arasındaki Temel Farklar🅰️

🐣Empatide karşıdaki kişinin duygu ve düşüncelerini anlamak, sempatide duygu ve düşüncelerin aynısına sahip olmak gerekir.

🐣Empatide duygu ve düşuncelerin anlaşılması esas alınırken, sempatide yandaş olmak ve hak vermek esastır.

🐣Empatide özdeşin kurulma, özdeşim doğru bir şekilde empati oluşturmasına engel oluşturur. Sempatide diğer kişi ile özdeşim kurularak ayı hisleri paylaşmak gerekir.


Chambers ise empatinin duygu, bilgi ve birleştirilmiş duygu, bilgi ve davranış ile açıklanabileceğini belirterek 3 farklı aşamasının olduğunu ifade eder. Bunlar;🅰️

🦥Duygu anlayışı

🦥Bilgi anlayışı

🦥Birleştirilmiş (duygu-bilgi-davranış) anlayış


EMPATİNİN GELİŞİMİ

🦍Empatinin tarihsel gelişimine bakıldığında, empati gerek deneysel psikoloji gerekse psikanaliz alanlarında farklı yaldaşımlarla açıldanmaya çalışılmıştır.

🦍19. ve 20. yy başlarına kadar adı geçen alanlarda empatinin ortak anlamda içini hissetmes kavramına odaklanıldığı görülmektedir. Bu dönemde bir kişi diğerinin yaşamını nasıl anlayabilir ve anlamlandırabilir? sorularına yarıt aranmıştır.

🦍Yapılan araştırmalar sonunda empatinin zaman içerisinde öğrenilebilir olduğuna kanaat getirilmiştir.

🦍Empatik tepkiler kişilerin deneyim yaşamaları ve yaşadığı deneyim sayılarına bağlı olarak artış göstermektedir.

🦍Empati kişinin kendi yaşantılarına bağlı olarak benzer yaşantılara göre bir çıkarım yapabilmesi ile de ilişkilidir.

🦧Empatinin gelişimi ile ilgili Bryant Uç Faktör Teorisini ortaya kotmaktadır. Bunlar:🅰️

🐧Duyguların doğuştan gelmesi

🐧Duyguların uyarılma ile meydana gelmesi

🐧Duyguların deneyimle oluşması

🐧Empati çocukluk dönemi 7-8 yaş civarı gelişmeye başlamaktadır. 12 yaşına kadar ise gelişme devam etmektedir.


🐧Çocuklarda empati gelişiminde annesi ile olan ilişkisi ile balom veren kişi ile kurduğu bağ ve ilgi önemlidir.

🐧Çocukların davranışları nedeniyle verilen fiziksel cezalar, tehditler ve kötü sözler, bakım veren kişinin çocuğun duygusal ihtiyaçlarına cevap vermemesi, çocuğun aşırı derecede ve nedensiz bir şekilde ödüllendirilmesi, anne ya da babanın yokluğu duygusal gelişiminde eksiklerin oluşmasma neden olarak empati kurmasını olumsuz etkilemektedir

🐧Empati eksikliği iletişim becerilerini olumsuz yönde etkileyerek kişilerarası ilişkilerde sorunlar yaşanmasına neden olmaktadır. Bu nedenle empatik iletişim yeteneğinin gelişmesi kişinin içinde büyüdüğü aile de ilişkilidir. Kişinin içinde büyüdüğü ailede sağlıklı bir iletişim ortamı var ise ve çocuğun gelişimi ile ilgili bir tutum söz konusu ise çocuğun duygusal gelişimine olumlu katkıda bulunur.

EMPATİK İLETİŞİM
🦸🏼‍♂️Kişilerarası empatik iletişim kurulmadığında çatışmalı ve çatışmasız olmak üzere iki tür iletişim ortaya çıkmaktadır.

🦸🏼‍♂️Empatik iletişim kurulduğunda kişiler birbirlerinin duygu ve düşüncelerini anlamaya odaldandıkları için paylaşımları artar.

🦸🏼‍♂️Empatik iletişim empati kuran ve empati kurulan kişiler arasında karşılıklı sözel ve sözsüz iletişimi kapsamaktadır.

🦸🏼‍♂️Empatik anlayışı gelişimiş olan bir bireyin diğer kişilerin dünyalarını anlama yetenekleri de gelişmiştir.


🦸🏼‍♂️Empatinin doğru bir şekilde kurulabilmesi diğer kişinin iç dünyasının doğru olarak anlaşılması ile ilişkilidir.

🦸🏼‍♂️Kişileri birbirlerine yaklaştırma ve iletişimi kolaylaştırma özelliğine sahip empatik anlayış, kişiler arası iletişimde anlama ve anlaşılma duygularının yansıtılmasında ve karşılıklı güven duygusunun yaratılarak etkili bir iletişimin kurulmasında önem taşımaktadır.



EMPATİK İLETİŞİM VE BENLİK/EGO DURUMLARI🅰️

🦙Benlik Durumunun Özellikleri

🦙Çocuk Benlik/Ego Durumu

🦙Ana Baba Benlik/Ego Durumu

🦙Yetişkin Benlik/Ego Durumu


EMPATİK İLETİŞİM SÜRECİ
🦃Empati kuracak kişi kendisini karşısındaki kişinin yerine koymalı ve olaylara onun bakış açısı ile bakmalıdır.

🦃Empati kuran kişi, karşıdaki kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlamalıdır.

🦃Empati kuran kişinin empati kurduğu kişiye duygu ve düşüncelerini nasıl ve ne şekilde anladığını ifade etmesi gereklidir.

Hiç yorum yok

Sizleri daha ilerilere taşıyabilmek için burdurdayız

Adım adım YKS kolaytyt.blogspot.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Efsane

Lokman Hekim The And

Soru¹ ❓KORUNMA İHTİYACI OLAN ÇOCUK (KİOÇ) KİMDİR? 🅰️5395 Çocuk Koruma Kanununa göre; 18 yaşını doldurmamış bedensel, zihinsel,...